2012-10-03
8 tips van David Allen
1. Je hoofd is om ideeën te hebben, niet om ze in op te slaan.
2. Om een helder hoofd te hebben, moet je volledig in het moment aanwezig zijn.
3. Start met waar je bent, niet waar je naartoe wilt. Deal met wat er nu gedaan moet worden.
4. Papier confronteert meer & maakt creatiever; gebruik het dus soms
5. Houd bij welke verplichtingen je bent aangegaan. Hoeveelheid schrikt soms af, maar je gaat minder extra verplichtingen aan.
6. Gebruik extern systeem ipv je hoofd voor objectiever en volledige overzicht en prioriteiten.
7. Je moet weten wat je tegenhoudt voordat je aan voortgang kunt werken.
8. Ga naar GTDIQ.com, daar kun je je GTD IQ meten door het beantwoorden van enkele vragen. Hierna krijg je te zien in welk kwadrant je zit en wat daarvan de voor- en nadelen zijn.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten